בלימה ויציאה

מאמנים ושחקנים רבים מבינים יותר ויותר את חשיבות העבודה על היכולת האתלטית
כמדריך צעיר בגיל 17 שאימנתי נערים בהפועל ירושלים (שנתיים מתחתיי) לפני כ-30 שנה, הכנסתי בסוף כל אימון עבודה אתלטית על ספסלים ובמדרגות באולם הישן שבשטראוס היו עולים ויורדים אותם שוב ושוב עוד אז

אחרי הצבא ישבתי עם המורה שלי לספורט מקסים דימנשטיין (מי שלא מכיר שישאל את יורם מנחם מי זה) כדי להבין איך משפרים יכולות אתלטיות
ועם הזמן שכללתי והתאמתי את העבודה האתלטית שתתאים לשחקני/ות כדורסל

בעוד שכולם עובדים עם סולמות שנלקחו מעולם הכדורגל אני נשארתי נאמן לטכניקות הקשורות לכדורסל
בין השאר בלימה ויצאה לצד נגדי, בעוד שבכדורגל זה שנעשה בצעדים קטנים כפי שרבים מתרגלים
הרי שבכדורסל ישנה בלימה ויצאה מהירה לצד השני
לצערי הרב את הטכניקה הזו לא מתרגלים… למה?
כי כמו תמיד, כולם עושים מה שכולם עושים, בגלל… שכולם עושים…

בוודאו שלמטה ניתן לראות חלק מאימון של טכניקה זו (שהוא חלק מאימון של שעה בו תרגלנו דברים נוספים)
ניתן לראות בחלק לימודי של הטכניקה בבלימה ויציאה לצד נגדי

דגשים:

  • ריצה נכונה על כריות הרגליים ועבודה נכונה עם הידיים
  • דגש על מבט קדימה ולא ברצפה הן בריצה הן בבלימה והן ביציאה הנגדית
  • הבלימה נעשית בנעיצת הרגל הבולמת כך שהקרסול ניצב לתנועה על מנת למנוע לחץ על הברכייםSnapShot(52)
  • חשוב להקפיד שלא לייצר צעדי ביניים נוספי לפני ואחרי הבלימה
  • סיבוב חד של 180 מעלות (במקרה זה) של מנח הגוף ולא של הרגליים
  • עבודה קרובה של הידיים למרכז הגוף על מנת לתעל את האנרגיה לכיוון המטרה
  • ביצוע מינימום צעדי ביניים בזמן הבלימה
  • הטיית האגן והגו לפנים על מנת ליצור צעד ראשון חזק ומהיר

בהצלחה
יועד אגמון
האקדמיה לכדורסל ברשת