זה הכל בראש שלך


מתוך הספר: עולמות מופלאים (קואץ' אגמון יועד)

"זה הכל בראש שלך". מכירים את המשפט האלמותי הזה? אני שומע זאת ממאמנים וממטפלים. זהו משפט סתום שלא נותן דבר ולא מביא אתכם לשום מקום. "אוקי, זה בראש שלי, מה עכשיו?". אם ה"זה" מפריע לי, והוא בראש שלי, איך אני מוציא אותו משם, מתקן אותו או לפחות שולף אותו משם זמנית, כדי שלא יפריע לי?
יתכן שזהו אחד הפרקים החשובים ביותר בספר זה. לא אחת, ברגע שמבינים את העקרונות שלהלן, התוצאות לא מאחרות לבוא. יש ארגז כלים שלם שניתן להשתמש בו כדי להיפטר מהתחושה של חוסר האונים כשאומרים לכם משפט כזה, במקום להפוך לאויב הגדול ביותר של עצמכם.
יש דרכים רבות להביא לידי ביטוי את ארגז הכלים הזה, את "קופסת הפלאים" הזו. בפרק זה אתייחס בכמה משפטים ורעיונות לתרגול קופסת הפלאים לטיפול ב"זה הכל בראש שלך"
שני כלים חשובים מתוך סדרת הכלים שהמופיעים בספר:
1. אתם לא לבד:
אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא להעלות למודעות שהדבר שקורה בזמן אמת, כמו אבדן ריכוז וירידה ביכולת, הוא שכיח, ויש לו פתרון. לרוב, בגלל חוסר ניסיון או בגלל שלא נרכשו הכלים המתאימים, אנשים חושבים שהם לבד במערכה, שאף אחד לא עבר זאת לפניהם. רמת התסכול שלהם עולה עד כדי אבדן החשק להמשיך. אנשים כאלה פעמים רבות פורשים מהפעילות, והסביבה ה"תומכת" מגיבה ב… "היה מוכשר מאוד אבל הבעיה היתה אצלו בראש".
מה שחשוב, בשלב ראשון, הוא לזהות את המצב שבו אתם נמצאים, ולהבין שרבים לפניכם היו במצב זה, ושיש כלים להתמודדות.
2. חזרה לבסיס:
זו לא רק טכניקה, זו אידאולוגיה. כשלא הולך, חיזרו לדברים הפשוטים, הקלים. אני מכוון את המתאמנים שלי לדברים ספציפיים, פשוטים ומדויקים. הגדירו לעצמכם משימות פשוטות ומדידות.
בספר – עולמות מופלאים – תוכלו למצוא עוד עשרות תרגילים מעשיים נוספים לתרגול ואימון כלים אלה
עמ' 126 מתוך הספר "עולמות מופלאים", להזמנת הספר להמשך קריאה

http://www.seffer.info

Coach Agmon Yoed
Cognitive Reactoion Method